Thursday, December 16, 2010

pernah tak korg fikir yang korg xnak dapat anak sebab xnak anak tu sengsara hidup dlm dunia ni?

haha. aku dah beberapa kali terfikir psl bende ni.

hidup ni memang memeritkan. banyak sangat benda yg buat kita sedih. sampaikan kalau menangis sebab kesedihan ni boleh jadi satu kolah besar air mata tuh.

dalam hidup aku, memang banyak perkara sedih yg berlaku. dulu waktu aku sekolah rendah,,,aku selalu menangis sebab bergadoh dgn adik beradik or sbb kene marah ngan mak bapak aku or yg berkaitan dgnnye. bile aku gadoh dgn abang aku (biasenye aku la yg terok kene sepak) aku lari laju2 masuk bilik kunci pintu..nangis2 n aku pun doa kat Allah supaya matikan aku cepat sbb aku dah xnak hidup. tup2..esok aku bangun tp still bernafas n buat aku bengang. aku rasa macam Allah xdgr pun doa aku tuh. then aku sedih. tapi lepas dapat main playstation, aku lupekan kesedihan tu.

bile dah sekolah asrama form 1 sampai form 4 kat kelate....aku waktu form 1-3 selalu jugak la menangis.

nangis sebab kawan aku xmahu kawan dgn aku.
menangis sebb aku igt kawan aku dah tingglkan aku sbb die dah jumpa kawan yg lagi bes dari aku.
nangis sebab gaduh dgn kawan.
nangis sbb markah aku lebih rendah dr org lain.
nangis sebab duit hilang..bla2..

dan semenjak dr tu..aku selalu bercita2 yg aku dah xsabar nak membesar..nak keluar dr dunia dlm hutan tu(skola aku dulu dlm hutan)....nak jadi org besar..supaya even bile aku ade problem,,aku nak ade problem yg mcm org besar..bukan problem kecik2 camni...kawan xnk kawan ngan kite da merajokk..childish!

then aku pun nak kene pindah waktu nk masuk form 5. perasaan tu bercampur baur. first, aku sedih sbb kene tingglkn kawan2..kene tingglkn kehidupn yg amat best dan tenang dan takda masalah besau nak fikir.

tapi aku gembira sbb aku dpt ditingglkn dunia hutan yg ntah dimana...gembira dapat duduk kat bandar balik..dapat main internet tiap2 hari...

gembira sbb ni ade lah first step utk becoming an adult.

tapi skrg, selepas boleh dilabel sebagai, 'adult'..aku selalu sedih. (sedih je..xde la smpi nangis..daa)

sedih bile tengok kawan aku...yang dah jatuhkan maruah die letak gmbr profile picture perempuan kat acount facebook die.

murahnye harga diri seorg lelakii..

lelaki yg dah dididik di sekolah agama...

boleh jatuh camtu jerr dlm pujuk rayuan perempuan tu...

entah la..it is not my business to condemn anybody. but as a friend...yang agak kenal siapa dia tu..amat tidak sangka dengan kelakuan ni..cammane seseorg boleh tenggelam sejauh tu. macam katak yg duduk dalam air yg dipanaskan..mule2 air tu sejuk..so katak tu tak rasa apa2. tapi makin lama air makin panas. tapi katak tu rasa ok je. dan last2, katak tu pun mati sebb kepanasan.

beza kan kalau kita letak katak tu dalam air yg tengah panas terus..mesti die terus melompat keluar.

aku xde ler nak kate aku ni malaikat baik sgt ke ape..aku pun teruk gak..tp seteruk2 aku..aku xkan buat sesuatu yg besar camtu just to impress org yg aku suka or just because he or she tell me to do it. daaaaa. who are you? you are just someone of which the chemical in my brain attracted to.. secondly, its just SO PUBLIC.

sedih sebab kelakuan org lain ok lagi.

tapi selain dr tu, aku sedih tengok diri aku sendiri.

sedih sbb mak aku suke perli aku, ''kesian dia...''

sedih sebab kehidupan aku bile besar bukan yg aku impikan dulu2.

sedih sebab aku helpless.

sedih sebab...bla2...bla..

masalahhh masalah masalahhh yang banyak.

kenapa aku dilahirkn didunia?



2 comments:

  1. hehehe, bnyk kowt sbb kter dlhrkan, aku masih lagi enjoy sampai skrang hohoho~

    btw, sapa nie? x bek, next sem nak a2 dah haha~

    ReplyDelete
  2. agak ah..kau ni aku tgk happy go lucky je dohh..bagus2...

    kekalkn prestasi.jgn jd cm aku yg dah infectd dgn pelbgi masalah membingungkan...

    adoiyai kau ni asik xkenal sape aku je..malas ah nk ckp.

    anyway....good news is..u r the first person to come to my blog..!!!

    (aku xbgtau sape2 lg blog aku ni..lol..haha :D)

    ReplyDelete